2015---Chicago-Los Angeles camperreis

Tucson Air Museum en Desert Museum

vandaag weer een stralend blauwe lucht ,toen we op tijd wakker werden, tot onze verbazing werd er om klokslag 7.00 een soort reveil gespeeld, goed hoorbaar en wij interpreteerden het als " uit je nest en aantreden voor de ochtendgymnastiek "'. toen we klaar voor vertrek waren hadden we nog niemand van het park/resort gezien, dus maar eens even kijken of er nu wel iemand op kantoor was. Jazeker en ze was helemaal flabbergasted dat het ons gelukt was binnen te komen, of we de code van iemand hadden gekregen? Uiteindelijk moesten we 55$ aftkken en wisten wij zeker dat we zo hadden kunnen uitrijden, zonde!

Het was niet ver naar het Air & Space Museum , waar we het vliegtuigkerkhof wilden zien, de veiligheidscontroles waren weer uitgebreid en het betrof een busrit langs de velden vol oude afgekeurde, maar ook splinternieuwe , die door politieke besluiten nooit hebben gevlogen, veelal oorlogsvliegtuigen van groot tot klein, die daar ook voor onderdelen worden neergezet. Tucson is warm en droog (vochtigheidsgraad 6%) zodat het spul niet roest, bovendien is de grond er keihard zodat betonstorten niet hoeft. De uitleg werd gedaan door een expiloot uit het leger.

Hierna zijn we in drie kwartier naar het Desert Museum gereden, waar al het leven in de woestijn te zien is, overwegend buiten en rond de 30 gr. Erg warm, maar wel heel interessant. We waren om 16.00 uitgekeken en zijn naar een camping ten noorden van Tucson gereden, waar we eerst in het zwembad zijn geplonsd, heerrrrlijk!